رفتن به نوشته‌ها

«خاطره حاشیه‌ها» رونمایی می‌شود

کتاب «خاطره حاشیه‌ها» اثر پژوهشی محسن احتشامی در فرهنگستان هنر رونمایی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، مراسم رونمایی از کتاب خاطره حاشیه ها، پژوهش و تالیف محسن احتشامی، چهارشنبه ۲۹ آذر در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

«خاطره حاشیه ها»، سومین کتاب تالیفی محسن احتشامی در حوزۀ آثار تصویری دورۀ قاجار است. این کتاب در مورد عکاسی و تزیینات مربوط به حاشیه‌های عکس‌های دورۀ قاجار است و به طور مشروح به تزیینات دستی، چاپی و مونتاژ عکس‌ها و روش‌های تهیه و تولید این نوع کادرهای تزیینی پرداخته است. همچنین در بخش دوم کتاب علایم، نشانه‌ها و مهرهای عکاسان دورۀ قاجار نیز در حد امکان ارائه شده است. تصاویر این کتاب از مراکز مختلف آرشیوی ایران مانند عکس‌خانه کاخ گلستان، کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، مرکز اسناد وزارت خارجه، مرکز اسناد تاریخ معاصر ایران، کتابخانه مجلس و مجموعه‌داران خصوصی و خانواده‌ها و مجموعه شخصی نگارنده گردآوری شده است.

این کتاب در ۲۶۴ صفحه در قطع خشتی بزرگ با کاغذ گلاسه و جلد سخت توسط نویسنده در پاییز ۱۳۹۶ تهیه و منتشر شده است.

محسن احتشامی متولد ۱۳۳۹ و دانش آموخته گرافیک دانشگاه هنرهای زیبای تهران، مدرس، نقاش و گرافیست معاصر است که تا به حال تالیفات و پژوهش‌های متعددی از وی منتشر شده است.

در مراسم رونمایی از این اثر اکبر عالمی، سید فرید قاسمی، فرزاد ادیبی و غلام‌رضا عزیزی به نقد و بررسی کتاب می‌پردازند.

مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب خاطره حاشیه ها، چهارشنبه ۲۹ آذر از ساعت ۱۶ در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر(عج)، نرسیده به تقاطع طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می‌شود.

ورود به این برنامه، برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
www.mehrnews.com/news/4175421/

منتشر شده در آخرین اخبار گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.