رفتن به نوشته‌ها

8 روش آسان برای بهبود تایپوگرافی وب سایت خود در کمتر از 30 دقیقه

تایپوگرافی یکی از مهمترین عناصر هر سایت است که تأثیر قابل ملاحظه ای بر نام تجاری و تجربه آن دارد.

بسیار اساسی است که ایجاد تغییرات عمده در تایپوگرافی شما – انتخاب قلم جدید ، تغییر اندازه ، افزایش پیشرو – پیچیده و مملو از زمان سنج های بالقوه است.

اما برخی تغییرات ساده وجود دارد که می توانید در تایپوگرافی خود ایجاد کنید که شبکه شما را نمی شکند و در 30 دقیقه یا کمتر قابل دستیابی است. در اینجا هشت مورد از ساده ترین آنها آورده شده است.

1. کنتراست رنگ را افزایش دهید
هنگام چیدمان متن ، معمولاً برای طراحان مشاهده متن به عنوان یک بلوک در یک طرح بصری است. رابطه یک طراح با متن بسیار متفاوت با کاربر است. یک طراح متن را به صورت یک شکل قرار می دهد ، کاربر آن را خط به خط می خواند. در نتیجه ، طراحان تمایل دارند مقدار متن کنتراست مورد نیاز را دست کم بگیرند.

متن خاکستری روشن از لحاظ زیبایی شناسی زیبا است اما از نظر عملکردی بی فایده است. متن برای خواندن است و باید استانداردهای WCAG AA در دسک تاپ و WCAG AAA در تلفن همراه – یا در هر موقعیتی با بسیاری از منابع نور محیط را برآورده کند. هرچه متن بزرگتر باشد ، آزادی عمل بیشتری نیز خواهید داشت.

متن باید از نظر کنتراست کاملاً آزمایش شود ، اما به عنوان نقطه شروع ، متن 18 پیکسل روی پس زمینه سفید هرگز نباید از 595959 # سبک تر باشد.

2. فاصله فضای سر را محکم کنید
اکثر قریب به اتفاق انواع حروف برای استفاده به عنوان متن اصلی طراحی شده اند – بلوک های بزرگ متن در حال اجرا ، به طول چندین خط. وقتی فونت ساخته شد ، برای استفاده از آن فاصله قرار گرفت.

برخلاف متن در حال اجرا ، عنوان ها کوتاه هستند و با فضای سفید بیشتری احاطه شده اند – به ویژه در بالا و پایین. فضای سفید اضافی به صورت بصری فضای منفی کلمه را اشکال می دهد و حروف را از هم جدا می کند.

برای جبران ، فاصله حرف و فاصله کلمات از عناوین را 1-5٪ محکم کنید.

3. فضای غیر کلمه ای را شل کنید
وقتی می خوانیم ، مغز ما کلمات را حرف به حرف هجی نمی کند. اشکال کلمات و حتی اشکال گروه های کلمه ای را تشخیص می دهد.

بیشتر تایپوگرافی های خرد مربوط به عدم ایجاد اختلال در این اشکال کلمه ای است. با این حال ، مواردی پیش می آید که می خواهید از شکل گیری کلمات جلوگیری کرده و به شخصیت های جداگانه اجازه دهید.

فاصله نامه را روی هر متنی که قرار است به عنوان مجموعه ای از نویسه ها خوانده شود ، از جمله شماره سریال ، کدهای رهگیری و داده های جدولی ، شل کنید.

4- از ورودی های سیستم استفاده کنید
حریم خصوصی مسئله بزرگی برای کاربران است. هر کاری که می توانید به عنوان یک طراح انجام دهید تا به کاربران اطمینان دهد که داده های آنها بی خطر است ، UX مثبت سایت شما را افزایش می دهد.

ورودی های HTML خود را برای استفاده از قلم های سیستم سبک کنید – قلم های پیش فرض تنظیم شده توسط سیستم عاملی که کاربر با آن به سایت دسترسی پیدا می کند. این یک تعریف مشخص بین داده های مارک در فونت های مارک و داده های کاربر در فونت های کاربر ایجاد می کند.

استفاده از فونت های سیستم به این روش کاربر را ترغیب می کند تا مالکیت داده های خود را احساس کند ، اعتماد سازی می کند و تبدیلات را افزایش می دهد.

5. پاراگراف ها را یک بار علامت گذاری کنید
پاراگراف های متن به یک نشانه بصری برای شروع آنها نیاز دارند. سه روش وجود دارد که به طور معمول این امر منتقل می شود: دنبال کردن عنوان ، فاصله عمودی قبل از پاراگراف ، یا تورفتگی سطر اول.

در هر پاراگراف باید از یکی از این شاخص ها استفاده شود و فقط یکی از آنها باشد. با توجه به ماهیت محتوای وب و مزایای عناوین برای اسکن سریع خواندن مطالب ، برای اکثر سایت ها ، بهترین انتخاب ترکیبی از دنبال کردن عنوان و فاصله عمودی است.

6. از سبک های اصلی استفاده کنید
به دلایل مختلف از در دسترس بودن فونت ها تا بهینه سازی تهاجمی ، معمول است که سایت ها سبک های جایگزین را با استفاده از CSS جعل می کنند. ایتالیک ها را می توان به صورت مورب با انحراف جعل کرد ، وزن های پررنگ را می توان با استفاده از پیش فرض های مرورگر جعلی کرد و کلاه های کوچک را می توان با تنظیم متن به بزرگ و کاهش اندازه قلم جعل کرد.

این ترفندها بیشتر از ضرر به ضرر آنهاست و باعث ایجاد اشکال مخدوش در کلمات می شود که جریان طبیعی متن را قطع می کند.

اگر نمی توانید کلاهک های ایتالیک ، پررنگ و کوچک را به کار ببرید ، آنها را جعل نکنید. روش های جایگزین ایجاد تأکید ، مانند تغییر رنگ را پیدا کنید.

7. از نقل قول های صحیح استفاده کنید
Apostrophes ، تک و نقل قول های دوگانه شخصیت های خاصی هستند. اکثر قلم ها حروف کوچک را برای آنها فراهم می کنند که از کلید سریع تک یا دو قیمتی در صفحه کلید شما متمایز است.

از این علامت های نقل قول معمولاً به عنوان نقل قول های “هوشمند” یاد می شود زیرا برنامه های پردازش کلمه معمولاً گزینه “هوشمند” بودن را در مورد حروف چینی که استفاده می کنند دارند.

استفاده از نقل قول های صحیح یکی از ساده ترین راه ها برای ارائه متن تصفیه شده است.

8. متن خط را به طور مناسب
خط تیره عبارت است از شکستن یک کلمه در دو خط. متن کم راست و ناهموار را مجاز می داند و در دستگاه های همراه که عرض صفحه در مقایسه با دسک تاپ نسبتاً کم است بسیار مهم است.

وب پشتیبانی شگفت آور ضعیفی از خط فاصله صحیح دارد ، اما به تدریج در حال بهبود است و می تواند به عنوان یک پیشرفت تدریجی استفاده شود.

CSS به شما این امکان را می دهد که خط تضعیف را روی هیچکدام (بدون خط تیره) ، خودکار (مرورگر به طور خودکار وارد می شود) و دستی (که در آن مشخص می کنید که با استفاده از نویسه خط ملایم ، خط دفاعی نشان داده شود) را تنظیم کنید.

به صورت تایپی ، ممکن است یک خط تیره در هر کلمه ای وارد شود که پنج دنده باشد

شخصیت یا بیشتر حداقل باید دو حرف قبل از خط و حداقل سه حرف بعد از خط وجود داشته باشد.

هرگز نباید سه سطر متوالی از متن را خط خطی کنید ، اما پرداختن به این نیاز به JavaScript دارد. با افزایش اندازه گیری می توانید این مشکل را به حداقل برسانید.

https://www.webdesignerdepot.com/2021/01/8-easy-ways-to-improve-your-website-typography-in-under-30-minutes/

منتشر شده در آخرین اخبار گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *