رفتن به نوشته‌ها

بازدید رییس ارتباطات و امور بین الملل شهرداری از خانه هنرمندان

بازدید رییس ارتباطات و امور بین الملل شهرداری از خانه هنرمندان

محمدعلی کریمی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از خانه هنرمندان ایران بازدید کرد.

  1. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی کریمی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران سه‌شنبه ۲۰ شهریور از خانه هنرمندان ایران بازدید و با مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران به تاریخچه شکل‌گیری خانه هنرمندان اشاره کرد و گفت: خانه هنرمندان ایران از آغاز تاسیس خود، محل برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری بوده است. این مکان از ۱۲ انجمن و خانه تشکیل شده است که هر یک از این انجمن‌ها نماینده‌ای در شورای عالی خانه هنرمندان ایران دارند و درباره فعالیت‌های خانه برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد: خانه هنرمندان ایران به نوعی محل برگزاری برنامه‌های متنوع و همزمان انجمن‌های هنری است. برگزاری هفته گرافیک، رویداد تصویر سال، رویداد ۱۰ روز با عکاسان، بزرگداشت و نکوداشت هنرمندان پیشکسوت، برگزاری نمایشگاه‌ هنرهای تجسمی، اجرای موسیقی، نمایش فیلم، تئاتر، نشست‌های نقد و بررسی کتاب و … نمونه‌هایی از برنامه‌های خانه هنرمندان ایران است.

وی افزود: در این مجموعه سالانه بیش از ۳۰۰ رویداد فرهنگی و هنری رقم می‌خورد و در فضای نمایشگاهی خانه سالانه بیش از ۱۰۰ نمایشگاه برپا می‌شود.

رجبی معمار در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: علاوه بر برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگ و هنری، خانه هنرمندان ایران در سطح بین‌المللی نیز تاکنون میزبان برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری کشورهای خارجی بوده است. برگزاری هفته‌های فیلم از دیگر فعالیت‌های خانه هنرمندان ایران در سطح بین‌المللی است.

مجید رجبی معمار در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت بالای خانه هنرمندان ایران در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی بیان کرد: خانه هنرمندان ایران با توجه به ظرفیت‌های بالای خود از جمله مخاطبان فرهیخته داخلی و خارجی می‌تواند محل مناسبی برای برگزاری انواع جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری مورد نظر شهرداری تهران باشد.

محمدعلی کریمی رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز در این دیدار متذکر شد: مجموعه شهرداری تهران امروز در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی از ظرفیت بسیار مناسبی برخوردار است و خانه هنرمندان ایران می‌تواند محل مناسبی برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران باشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت خانه هنرمندان ایران که امروز تبدیل به یک کانون مهم فرهنگی و هنری در کشور شده است، شهرداری تهران می‌تواند در همکاری با خانه هنرمندان ایران از تجربیات آن استفاده کند.

کریمی با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران گفت: بی‌شک فعالیت‌های فرهنگی نقش مهمی در کیفیت زندگی شهروندان یک شهر دارندبر همین اساس برگزاری رویدادهای فرهنگی همواره یکی از اولویت‌های مهم شهرداری تهران بوده است. خانه هنرمندان ایران می‌تواند در تحقق این هدف با شهرداری تهران همکاری کند.

در پایان این دیدار بنا شد جلسات مشترکی برای برنامه‌ریزی و همکاری بیشتر در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری تشکیل شود.

در این دیدار آسیه مزینانی معاون فرهنگی و هنری، سیدعماد حسینی معاون آموزشی، پژوهشی و برنامه‌ریزی، مونا رحمانی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل و مسلم برزگرزاده معاون مالی و پشتیبانی خانه هنرمندان ایران حضور داشتند.

کد خبر 4401154
mehrnews.com/news/4401154

منتشر شده در موسیقی و هنرهای تجسمیهنر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.