رفتن به نوشته‌ها

پوستر پنجمین «سرونقره ای» رونمایی شد

رییس انجمن صنفی طراحان گرافیک جزییات پنجمین دوسالانه «سرونقره ای» را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، نشست پنجمین دوسالانه «سرو نقره ای» با حضور برگزارکنندگان این رویداد و همچنین مسئولان انجمن صنفی طراحان گرافیک امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مصطفی اسداللهی رییس انجمن صنفی طراحان گرافیک درباره این رویداد گفت: طراحی گرافیک مهمترین رسانه تأثیرگذار در زندگی امروز بشر است و توجه به طراحی گرافیک، توجه به پیشرفت زندگی امروز است.

وی افزود: «سرو نقره ای» از جایی کارش را آغاز می کند که نمایشگاه های ملی طراحان گرافیک از سوی دولت حمایت می شد و انجمن طراحان گرافیک ویرانه بی ینال های ۷، ۸ و ۹ را در سطح بین‌المللی اجرا کرد اما پس از مدتی این حمایت ها صورت نگرفت و بعد از بی ینال نهم، وزارت ارشاد برگزاری نمایشگاه را دچار وقفه کرد که انجمن طراحان هم تصمیم گرفت این رویدادها را خودش به صورت مستقل برگزار کند.

اسدالهی درباره پنجمین «سرو نقره ای» توضیح داد: جمعه اول دی ماه، پنجمین «سرو نقره ای» افتتاح می شود و از اهداف ما این است که بتوانیم طراحی گرافیک را به مردم آموزش دهیم.

در این نشست ایمان صفایی دبیر پنجمین «سرو نقره ای» با اشاره به اقدامات انجام شده برای این رویداد، یادآور شد: «سرو نقره ای» ۹۶، یکم تا ۱۲ دی ماه در خانه هنرمندان برگزار می شود و امسال اولین دوره ای بود که هیأت انتخاب را حذف و انتخاب آثار را به عهده خود اعضای انجمن طراحان گرافیک سپردیم. این دوسالانه مختص اعضای انجمن است و اگر طراحی مشغول کار است ولی عضو انجمن نیست نمی تواند در این دوسالانه شرکت کند.

وی افزود: ۵۵۲ اثر در پنجمین دوسالانه شرکت داده شده اند و ما ۱۲ تندیس سرو نقره ای در بخش های مختلف به برگزیدگان اهدا می کنیم. همچنین آثار راه یافته به رویداد دوم تا پنجم دی ماه داوری می شوند و ۱۵ دی ماه اختتامیه این رویداد در موزه هنرهای معاصر برگزار می شود.

دبیر پنجمین «سرو نقره ای» با اشاره به دیگر بخش های این رویداد توضیح داد: ما امسال ۱۳ بخش در فراخوان برای سرو نقره ای اعلام کردیم که متأسفانه بخش سیزدهم که بخش جدید طراحی محیطی بود، حذف شد در حالی که طراحی محیطی بخش بسیار مهمی در گرافیک است. همچنین جایزه ای شامل یک مجموعه کتاب به ارزش دو میلیون تومان به یک طراح جوان داده می شود.

  1. وی با اشاره به بخش های مختلف این رویداد و شرکت کنندگان آن بیان کرد: در بخش طراحی نشانه، ۱۰۸ نفر شرکت کردند و ۱۸۳ اثر به نمایش گذاشته می شود. در بخش طراحی هویت بصری ۳۸ نفر با ۳۹ اثر، در بخش طراحی جلد ۳۴ نفر با ۶۱ اثر، در بخش صفحه آرایی ۲۷ نفر با ۴۷ اثر، در بخش گرافیک تبلیغات ۲۱ نفر با ۳۹ اثر، در بخش طراحی پوستر ۷۱ نفر با ۱۵۰ اثر، در بخش تبلیغات ۲۱ نفر با ۳۹ اثر، در بخش کمپین تبلیغاتی ۶ نفر با ۷ اثر، در بخش دسته بندی ۲۸ نفر با ۴۱ اثر، در بخش دیجیتال شامل طراحی وب سایت و اپلیکیشن ۵ نفر با ۸ اثر، در بخش طراحی حروف ۸ نفر با ۱۰ اثر، در این دو سالانه شرکت کردند.
  2. صفایی با اشاره به رونمایی یک کتاب اظهار کرد: کتاب «سرو نقره ای» ۹۶، همزمان با اختتامیه منتشر شده و در موزه هنرهای معاصر رونمایی می شود.

در ادامه علی بختیاری دبیر بخش طراحی سردر سینماها گفت: ما پروژه ای داریم که ۸ دی ماه به عنوان بخش جانبی دوسالانه «سرو نقره ای» افتتاح می شود.

بختیاری عنوان کرد: آثاری که در این دوسالانه نمایش داده می شوند، ابعاد عظیمی دارند و بیش از ۲۰ عدد «سردر» از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۸۱ به نمایش گذاشته می شود.

مسعود سپهر نایب رییس انجمن طراحان گرافیک نیز در این نشست با اشاره به بیستمین سالگرد این انجمن گفت: همه ما می دانیم که دشواری هایی که در حوزه هنرهای تجسمی وجود دارد بسیار زیاد است. انجمن طراحان گرافیک ۲۰ سال است که فعالیت دارند و در این ۲۰ سال، انجمن به خوبی رشد کرد. ما با ۸۰ تا ۹۰ عضو شروع کرده ایم و امروز اعضا افزایش بسیاری پیدا کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تنها سازمانی که علاقه مند بود آرشیو اسناد گرافیک را جمع آوری کند این انجمن بود که در این حوزه هم تلاش فراوانی انجام شد.

در پایان این نشست از پوستر پنجمین دوسالانه «سرو نقره ای» رونمایی شد.

https://www.mehrnews.com/news/4175529/

منتشر شده در آخرین اخبار گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.