رفتن به نوشته‌ها

خانواده‌های ایرانی به سمت ایده‌پروری حرکت کنند/ مبنا نیاز جامعه

خوشاب- مدیر اجرایی دوره‌های کارآفرینی خلاق در کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در این دوره‌ها تلاش داریم تا نگاه خانواده‌ها به سمت ایده‌پروری مبتنی بر نیازهای مختلف جامعه حرکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدتی است کمتیه امداد امام خمینی (ره)، برگزاری دوره‌های کارآفرینی خلاق یا همان استارت‌آپ ویکند را در استان خراسان رضوی به صورت پایلوت شروع کرده و تا کنون در ۱۲ شهرستان مختلف این استان، با حضور اساتید مختلف این دورهای آموزشی برگزار شده است.

کارآفرینی خلاق یک برنامه ۵۴ ساعته آخر هفته است که در آن گروهی از مدیران، توسعه‌دهندگان، علاقه‌مندان به راه‌اندازی شرکت های نوپا، هنرمندان حوزه گرافیک و صاحبان ایده، با هم جمع می‌شوند و تیم‌هایی تشکیل می‌دهند تا یک شرکت نوپای جدید راه‌اندازی و نمونه اولیه‌ای از کار خود را ارائه نمایند و در انتهای آخرین روز، ماحصل کار خود را به داوران مسابقه ارائه دهند. این مدل راه‌اندازی کسب‌وکار، به سرعت در شهرهای جهان گسترش یافته و از مؤسسات مختلفی همچون مؤسسه کافمن، گرنت‎ها و کمک‌های مالی دریافت کرده است.

این برنامه در مدت ۵۴ ساعت با حضور حدود ۶۰ تا ۱۲۰ شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

کمال میری، مدیر اجرایی این طرح در کمیته امداد خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه تا کنون در ۱۲ شهرستان خراسان رضوی توسط کمیته امداد دوره‌های کارآفرینی خلاق برگزار شده است، اظهار کرد: در این دوره آموزشی و کارگاهی که از ۵ کارگاه اصلی از جمله مالی، کسب و کار و ارائه به سرمایه‌گذار تشکیل شده است، تلاش داریم تا یک ایده خام را به تولید برسانیم.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های تکمیلی این دوره شش ماهه است، افزود: ایده‌های ارائه شده در شهرستان ارزیابی و بعد از امکان‌سنجی، به پروژه تبدیل شده و می‌توانند از وام‌های اشتغال در این زمینه بهره بگیرند.

میری با تأکید بر اینکه در این آموزش‌ها تلاش داریم تا نگاه خانواده‌ها به سمت ایده‌پروری مبتنی بر نیازهای جامعه از جمله اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با استفاده از منابع موجود حرکت کند، اضافه کرد: به‌روز بودن در کارآفرینی خلاق، زیر بنای آن است و فناوری اطلاعات در آن دیده شده است.

در همین زمینه محسن حلاجی، رئیس کمیته امداد خوشاب به خبرنگار مهر گفت: دوره کارآفرینی خلاق در شهرستان خوشاب از ۱۳ شهریور با حضور ۶۰ نفر از بانوان و دختران مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و علاقه‌مند به کارآفرینی خلاق آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی ۵ شنبه و جمعه برگزار می‌شوند، افزود: اختتامیه این دوره آموزشی روز شنبه در حضور فرماندار خوشاب برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته امداد خوشاب با اشاره به هدفمندشدن وام‌های اشتغال کمیته امداد و استفاده از تکنولوژی روز، بیان کرد: طرح‌ها و ایده‌های برتر در این دوره انتخاب و بعد از تأیید نهایی، بلافاصله وام آن‌ها به ازای هر طرح، ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

کد خبر 4711871

mehrnews.com/news/4711871

منتشر شده در آخرین اخبار گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.