رفتن به نوشته‌ها

دبیر بخش هنرهای تجسمی جشنواره پارسی زبانان اروپا معرفی شد

دبیر بخش هنرهای تجسمی نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا که در پاریس برگزار می‌شود، انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، پانته‌ آ واعظ نیا کاریکاتوریست، انیماتور و مجسمه‌ساز به عنوان دبیر بخش هنرهای تجسمی نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا انتخاب شد.

پانته‌آ واعظ‌نیا دانش آموخته صنایع دستی از دانشگاه الزهرا (س) بوده و کارشناسی ارشد خود را در رشته انیمیشن از دانشگاه هنر دریافت کرده است. او که برپایی بیش از ۲۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی را در کارنامه هنری خود دارد، عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضو رسمی آسیفا (انجمن پویا نمایی) بین المللی، عضو رسمی انجمن موشن گرافیک، عضو رسمی خانه کاریکاتور ایران و عضو انجمن هنرهای تجسمی ایران است.

واعظ نیا از سال ۸۰ تا کنون سابقه تدریس در دانشگاه الزهرا و سوره را دارد و به عنوان کاریکاتوریست با نشریات مختلفی همچون چلچراغ، روزنامه قدس، خبرگزاری برنا و… همکاری داشته است.

کاریکاتور و عکاسی دو رشته انتخاب شده در بخش هنرهای تجسمی نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا است. هنرمندان پارسی زبان این دو رشته می‌ توانند به دنبال انتشار فراخوان این بخش که از ۱۴ مهرماه منتشر شده است، در این رویداد هنری ثبت نام کرده و در دو بخش کارگاه‌ های آموزشی و مسابقه به مدت یک هفته حضور یابند.

نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا ژانویه (دی ماه) سال ۲۰۱۸ میلادی در پاریس برگزار می‌شود و انجمن فرهنگی پرشیانا که یک انجمن متشکل از فارسی زبان‌های ایرانی، تاجیک و افغان است و در زمینه فرهنگ و هنر فارسی زبان‌ ها فعالیت می‌ کند مجری برگزاری این رویداد هنری است.

منبع : http://www.mehrnews.com/

 

منتشر شده در موسیقی و هنرهای تجسمیهنر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.