رفتن به نوشته‌ها

هنر و امرار معاش

هنر و هنرمندان همواره از مهمترین عناصر فرهنگ و جامعه بوده‌اند که یکی از عناصر اصلی شاکله یک اجتماع است و کارکردهای زیادی در طول تاریخ داشته است.

به گزارش ایسنا بنابراعلام سونه، هنر از ابزاری برای مبارزات سیاسی و انتقاد به وضع موجود گرفته تا مجیز سلاطین و قدرت حاکم است. از تخلیه نیازهای روحی درونی یک هنرمند تا بهانه‌ای برای اجتماعات گسترده. به همین جهت هنر را نمی‌توان در هیچ مسیری محدود نبود. یکی از انواع هنرها که در سالیان اخیر به شدت گسترش پیدا کرده است، هنرهای تجسمی می‌باشد که براساس تعاریف استاندارد شامل مواردی مانند نقاشی، مجسمه سازی، صورتگری، چاپ (برروی اشیا مختلف مانند چوب، کاغذ، پارچه، سنگ و غیره)، انواع صنایع دستی (به غیر صنایع سنتی و بومی)، گرافیک و عکاسی می‌باشد.

در واقع در هنر تجسمی، هنرمند با استفاده از اشیا پیرامون خود و الهام از مفاهیم مختلف سعی در ساخت و ایجاد وسایل مختلف می‌شود که می‌تواند به صورت کاربردی مانند وسایل آشپزخانه، مبلمان و غیره باشد و یا جایگاه تزیینی مانند تابلو نقاشی، مجسمه و غیره داشته باشد. در واقع مواردی که هنرهای تجسمی در خود جای می‌دهد بسیار گسترده است و عملا هر آنچه که دیده می‌شود (به جز موارد نمایشی مانند سینما، تئاتر، ارکستر، فیلم و . . .) در این حوزه قرار می‌گیرد.

در قدیم عموما هنر و هنرمند با حمایت حاکمان امرار معاش می‌کردند و هنر در اختیار افراد خاصی بود. ولیکن امروزه در هر شهر و خانه‌ای هنرمند یافت می‌شود که اشیا زیبای بسیاری را تولید می‌نمایند. این هنرمندان روی توانایی‌های خود متکی هستند و نمی‌توان از سازمان‌های دولتی و یا حاکمیتی انتظار چندانی برای حمایت گسترده داشت فلذا مهمترین مشکل این هنرمندان، مکان‌ها و درگاه‌های ارائه هنر خود به تمامی شهروندان و به تبع کسب درآمد است. در واقع کسب درآمد، مهمترین معضل برای ادامه مسیر هنر، ارتقا و بلوغ آن می‌باشد.

در همین راستا، جمعی از جوانان این مرز و بوم، اقدام به راه اندازی فروشگاه‌ای با برند تجاری “فروشگاه اینترنتی سونه” نموده‌اند. هدف این فروشگاه حمایت از هنرمندان خرد در اقصا نقاط کشور هست. در این فروشگاه انواع کالاهای دست ساز و صنایع دستی ارائه می‌شود که تمرکز روی کالاهای فیزیکی و هنرهای تجسمی می‌باشد. انواع زیورآلات اسپورت دست ساز، انواع کارهای چوبی مانند تابلو، ساعت، میز، کتابچه، کارهای معرق، عروسک های پشمی و نمدی دست ساز، تابلوهای نقاشی روی کاغذ و پارچه و بسیاری موارد دیگر عرضه می‌شود که به مرور زمان با حمایت‌های شهروندان و هنرمندان تکمیل خواهد شد.

در عین حال که فروشگاه سونه به دنبال حمایت از هنر و هنرمند می‌باشد، تمرکز بسیاری روی حفظ محیط زیست هم داشته است و در همین راستا در کارهای چوبی حداکثر تلاش شده که از چوب‌های دور ریز در کارگاه‌های چوب‌بری استفاده شود و برای تهیه محصولات فروشگاه مجازی سونه، از چوب جدید و کامل بهره برده نشود. همچنین در کارهای رزینی سعی شده است که کمترین میزان رزین استفاده شود و یا در کارهای مبتنی برسنگ‌های زینتی، از خرده سنگ‌های مازاد کارگاه‌های بزرگ و یا سنگ های نیمه صنعتی استفاده شده است که کمترین آسیب به طبیعت و محیط زیست را به همراه داشته باشد.

محصولات فروشگاه اینترنتی سونه به تمامی نقاط کشور ارسال می‌شود و پرداخت‌ها از طریق درگاه‌های امن و مطئن شبکه بانکی و پرداخت کشور انجام خواهد شد. در همین راستا مجوزهای مرتبط مانند نماد الکترونیکی دو ستاره و مجوز ساماندهی کسب شده است.

سونه، حامی هنر دست زنان و مردان ایرانی

انتهای رپرتاژ آگهی

https://www.isna.ir/news/98062411288/

منتشر شده در آخرین اخبار گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.