رفتن به نوشته‌ها

پرتره شهدا در «آینه‌های بی زنگار» می‌نشیند/ خانواده شهدا می‌آیند

مسعود شجاعی طباطبایی

نمایشگاه نقاشی و طراحی «آینه های بی زنگار» از روز دوشنبه ۳۰ بهمن در حوزه هنری برپا می شود که این نمایشگاه به گفته مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، ادای دینی به شهدا است.
به گزارش خبرنگار مهر، سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز یکشنبه ۲۹ بهمن با حضور چند تن از اصحاب رسانه، به تشریح روند برپایی نمایشگاه «آینه های بی زنگار» پرداخت که از روز دوشنبه ۳۰ بهمن افتتاح می شود.

طباطبایی در ابتدای سخنان خود توضیح داد: نمایشگاه «آینه های بی زنگار» که عنوان آن توسط علیرضا غزوه پیشنهاد شد، شامل ۱۰۰ اثر نقاشی و طراحی با موضوع پرتره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم است. ما در ابتدا قصد داشتیم نمایشگاهی انفرادی با این موضوع برپا کنیم ولی وقتی با خیل علاقه مندان فعال در این حوزه مواجه شدیم، تصمیم گرفتیم تا این اتفاق را وسیع تر کنیم.

وی ادامه داد: در ابتدا فراخوان کوچکی را منتشر کردیم و فکر نمی کردیم استقبال زیادی از آن بشود ولی استقبال خیلی عجیبی از این اتفاق شد. به قدری کارهای ارائه شده زیاد شد که ما به دلیل محدودیت فضا، نگران چگونگی نمایش آن ها شدیم. در میان هنرمندانی که آثار خود را ارائه دادند چهره های شناخته شده نیز حضور دارند. ما چند کار بزرگ را هم از روایت فتح به شکل قرضی در اختیار گرفتیم تا در نمایشگاه «آینه های بی زنگار» قرار دهیم.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به اینکه نمایشگاه «آینه های بی زنگار» دارای ۲ بخش است، بیان کرد: بخش اول که نمایشگاه آثار نقاشی و طراحی است از دوشنبه ۳۰ بهمن آغاز به کار می کند و بخش دوم نمایشگاه که مختص آثار تصویرسازی است، سال آینده برگزار می شود. در بخش اول نمایشگاه، برخی آثار آرشیوی و بخشی آثار سفارشی است.

طباطبایی اظهار کرد: در بخش تصویرسازی که سال آینده برگزار می شود، کتاب سال تصویرسازی با مضمون دینی را هم منتشر خواهیم کرد.

وی با تأکید بر این نکته که برپایی نمایشگاه «آینه های بی زنگار» ادای دینی به شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم است، افزود: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور خانواده معزز شهدا و احتمالا سرلشگر باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، ساعت ۱۴ برپا می شود.

وی با بیان اینکه کتاب گرافیک مذهبی در دست چاپ است، یادآور شد: ما سال آینده به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره ای را برگزار می کنیم که به منظور هم افزایی نیروها و جلوگیری از موازی کاری، با مراکز دیگر در این امر همکاری خواهیم داشت.

https://www.mehrnews.com/news/4230656/

منتشر شده در موسیقی و هنرهای تجسمیهنر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.