کتاب «سرخ و سیاه» با محوریت موضوع تبلیغات در گالری سهراب رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «سرخ وسیاه – سی سال تبلیغ به روایت سیته» با حضور جمعی از اهالی فرهنگ، هنر، صنعت تبلیغات و گرافیک در گالری سهراب برگزار شد.
این اثر به تازگی توسط انتشارات سیته منتشر شده و درباره تبلیغات ایران در دهه های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ است.
در این مراسم علاوه بر رونمایی کتاب «سرخ و سیاه» از نظام مرتضوی و مجید بلوچ، دو تن از پیشکسوتان صنعت تبلیغات تقدیر به عمل آمد. به این ترتیب، محسن میرزایی پیشکسوت تبلیغات و مطبوعات و ابراهیم حقیقی پیشکسوت گرافیک شدند.
«سرخ و سیاه» مجموعهای از نمونه آگهیهای تبلیغاتی متعلق به سالهای ۳۰، ۴۰ و ۵۰ است که تبلیغات چاپی در روزنامه تنها با دو رنگ سرخ و سیاه بوده و انتخاب نام کتاب هم اشارهای است به محتوای آن. در این کتاب که توسط رضا عابدینی صفحهبندی و لیاوت شده، بیش از ۲۰۰ آگهی تبلیغاتیگردآوری شده است.
https://www.mehrnews.com
اولین باشید که نظر می دهید