رفتن به نوشته‌ها

فرامرز آصف، خواننده و ورزشکار سابق ایرانی

بیوگرافی فرامرز آصف، خواننده پاپ ایرانی
فرامرز آصف، صاحب رکورد چندین ساله در رشته دوومیدانی ایران در رشته های پرش سه گام می باشد. موسیقی فرامرز آصف در عین حال که از فرهنگ، هویت و میراث ایرانی الهام و تأثیر گرفته، دارای چاشنی‌های موسیقی آمریکای جنوبی و اروپایی نیز می‌باشد. فرامرز آصف در آثارش از ترانه هایی در مورد هویت، عشق و از میراث فرهنگی ایران استفاده می کند.
زندگی نامه فرامرز آصف
فرامرز آصف خوانندهٔ سبک پاپ و ورزشکار سابق ایرانی است.
فرامرز آصف متولد دزفول و اصالتاً از خاندان آصف نخعی و اهل تهران بود. دانشگاه جنوب کالیفرنیا به فرامرز آصف، به دنبال کسب مدال برنز در رشته پرش سه گام در بازیهای آسیایی سال ۱۹۷۴ در تهران و رکورددار پرش سه گام ایران، بورس تحصیلی ورزشی اعطا نمود و بدین طریق فرامرز آصف راهی آمریکا شده و برای مدت چهار سال به تیم دوومیدانی این دانشگاه پیوست. فرامرز آصف در سال ۱۹۸۰ با مدرک مهندسی در رشته معماری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی فارغ‌التحصیل شد.

ازدواج فرامرز آصف
فرامرز آصف در تاریخ ۲۵ جولای سال ۲۰۰۳ میلادی با یلدا آصف ازدواج نموده است. آصف در حال حاضر در ایالت کالیفرنیای آمریکا مقیم است.

حضور فرامرز آصف در صحنه ی ورزش
فرامرز آصف، صاحب رکورد چندین ساله در رشته دوومیدانی ایران در رشته های پرش سه گام( دارای رکورد ۳۱ ساله با ۱۶ متر و ۸ سانتى متر ) و پرش طول(۷٫۵۸متر) و همچنین برنده مدال برنز پرش سه گام در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران می باشد.

بهرام افشارزاده، مدیرعامل استقلال كه هم‌دوره فرامرز آصف است دربارهٔ او می‌گوید: “فرامرز آصف پسر تحصیلکرده‌ای بود که مدارج تحصیلی را تا بالاترین سطح گذرانده بود. ورزشکار خیلی خوبی هم بود. البته همان موقع هم ته صدایی داشت و کارهای هنری را هم دوست داشت. گاهی هم برای ما می‌خواند. البته وقتی این‌ها می‌روند خارج، جذب فضای آن فضاها می‌شوند. به هر حال یک اتفاقاتی هم در آن سال‌ها افتاد. یکسری برخوردهای تند شد. این‌ها ورزشکار بودند و رفتند و بعد وارد فضاهای دیگری شدند. شاید اگر ما با رأفت اسلامی بیشتری در رأس ورزش کشورمان با قهرمان‌هایی از این دست برخورد می‌کردیم، می‌شد خیلی‌ها مثل آصف را هم برگرداند همین جا و کاری کرد که مواضع شان عوض شود.

فرامرز آصف,زندگینامه فرامرز آصف,تصاویر فرامرز آصف

فرامرز آصف، ورزشکار سابق ایرانی

افتخارات ورزشی فرامرز آصف
– فرامرز آصف، صاحب رکورد چندین ساله در رشته دوومیدانی ایران و پرش طول است
– فرامرز آصف در بازیهای آسیایی سال ۱۹۷۴ برنده مدال برنز پرش سه گام شد.
– قهرمان تیمی آمریکا N.C.A.A.
– در سال ۱۹۷۸ فرامرز آصف به اتفاق تیم دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به قهرمانی تیمی آمریکا(N.C.A.A. champion ) نائل گردید.

سبک موسیقی فرامرز آصف
موسیقی فرامرز آصف در عین حال که از فرهنگ، هویت و میراث ایرانی الهام و تاثیر گرفته، دارای چاشنی های موسیقی آمریکای جنوبی و اروپایی نیز می باشد.
فرامرز آصف در آثارش از ترانه هایی در مورد هویت، عشق و از میراث فرهنگی ایران استفاده می کند و موسیقی اش یک تنوع خوب از ابزار های قومیست که آمیزه ای از سبک های سراسر جهان از جمله موزیک آبادانی، فلامنکو رقص سیاهان، آفریقایی، آمریکای جنوبی، کوبا ،سالسا، جامائیکایی، رگی، هیپ هاپ آمریکا، اروپا ،فیوژن، پاپ، راک و نیو ایج و همچنین ۸٫۶ است.

بیوگرافی فرامرز آصف,فرامرز آصف,عکس های فرامرز آصف

فرامرز آصف، خوانندهٔ سبک پاپ

آلبوم های فرامرز آصف
از آلبوم های فرامرز آصف می توان به افرا ۱و۲، ضیافت، افرا ۳، جنگ و صلح، ترمه و یاس، قشنگ روزگار، افرا ۷ (بهترین های ۲۵ سال)، افرا ۸(سیمین بر) اشاره کرد.
فرامرز آصف، سابقه همکاری و آشنایی دیرینه با اردشیر فرح؛ گیتاریست و تنظیم کننده چیره دست آلبوم افرا را نیز در کارنامه خود دارد.

گردآوری: بخش فرهنگ و هنر بیتوته

http://www.beytoote.com/art/artist/
منابع:
fa.wikipedia.org
8song.in

منتشر شده در هنر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.